De cheque van het Snuffelpand voor Chin in Need en UNRWA

Dubbelcheque voor hulpverlening

RIDDERKERK - Deze maand schenken de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede 2000 euro aan Chin in Need t.b.v. een betere gezondheidssituatie voor de allerarmste gezinnen in Myanmar en 2000 euro aan UNRWA t.b.v. humanitaire hulp aan de Palestijnse vluchtelingen in het Midden-Oosten.

Chin in Need is een stichting die zich inzet voor de ontwikkeling van de Birmese minderheden, met name in de Chin-regio. Dit project richt zich specifiek op het verbeteren van de gezondheidssituatie van de families en kinderen op het platteland van Chin, waar een groot gebrek aan basisvoorzieningen, zoals schoon drinkwater, medische zorg en onderwijs is.
Het United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) is de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties die zich sinds 1949 richt op hulp en ontwikkeling van de Palestijnse vluchtelingen in het Midden-Oosten.

Het Snuffelpand bij het Dillenburgplein is elke woensdag en zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur. De Meubelshowroom in het centrum aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de Dierenkliniek) is onderdeel van het Snuffelpand. Hier staan de grotere spullen te koop, zoals banken, tafels, stoelen, bedden, kasten, schilderijen, lampen enzovoort. Elke woensdag en de éérste zaterdag van de maand is men er welkom tussen 11.00-15.00 uur. Gekochte meubelen kunnen tegen een vergoeding thuis worden afgeleverd.