La Grange speelt op 25 april in Ridderkerk

La Grange speelt live in Bluezy

RIDDERKERK - Voor het radioprogramma Bluezy is op donderdag 25 april de formatie La Grange in de studio van Radio Ridderkerk. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in een rechtstreekse uitzending zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

Bluesrockband La Grange werd opgericht in 2005 en heeft tot 2016 met veel succes opgetreden in de Nederlandse bluesscene. Van 2016 tot 2017 heeft de band een time-out ingelast en speelden de muzikanten mee in andere projecten. In 2017 heeft zanger/gitarist Frans Liebregts de band weer nieuw leven ingeblazen en heeft daarbij een drietal nieuwe muzikanten aangetrokken. Inmiddels heeft de band een voortvarende herstart gehad en zijn er vanaf 2018 weer diverse optredens geweest. Daarnaast hebben zij in 2018 met veel succes een aantal support optredens gedaan met Big Monti Amundson USA, Aynsley Lister band UK en Flavium NL.

De recensies en feedback vanuit het publiek zijn overweldigend. La Grange komt dan ook live het best tot zijn recht. “Krassen op je ziel”, wordt gezegd. Dat is nodig om Blues als Blues te laten klinken. Die krassen hebben de mannen van La Grange en dat is te horen ook. Met een scala aan de mooiste covers en een diep bluezy sound wordt een optreden een bijzondere ervaring. Beleef La Grange tijdens een optreden. De band bestaat uit Frans Liebregts (zang), Frankie V (hammond/piano), Rob Boekelman (bas) en Jan Mulders (drums).

De uitzending van “Bluezy” begint na het nieuws van 20.00 uur. Nico Bravenboer zal de band met een interview introduceren. Er wordt daarnaast vooral live gespeeld. Publiek is daarbij welkom. De studio aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1 staat vanaf 19.30 uur voor bezoekers open. De entree is gratis.

Het optreden van de band zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk.